راه اندازی مینی فرز با مبدل (اینورتر) برق باتری

آیا می توان با استفاده از اینورتر شبه سینوسی یک فرز را راه اندازی نمود؟ در این مقاله به این سوال پاسخ داده می شود. با ما همراه باشید.

فرز یکی از ابزارهای پرکاربرد در صنعت می باشد. بی تردید اکثر افراد شاغل در حوزه های صنعتی به شکلی با این دستگاه سرو کار دارند. این دستگاه گستره وسیعی از کاربردها را پوشش می دهد و  می توان گفت افرادی که در زمینه کاری خود به برش و سایش سطوح نیاز دارند، با این وسیله سر و کار دارند.

منبه تغذیه مینی فرز

منبع تغذیه مینی فرزها متفاوت می باشد و در سه مدل برقی، شارژی و بادی می باشد. نمونه برقی این دستگاه اگرچه کارایی بالایی دارد اما مصرف برق آن نیز بالا می باشد و صدای بلندی نیز دارد. نمونه شارژی این دستگاه برای مکان هایی که دسترسی به منبع برق وجود ندارد، مناسب می باشد. از مزایای این دستگاه می توان به صدای کم آن اشاره کرد. این نمونه از قیمت بالایی برخوردار می باشد. مینی فرز بادی از دیگر نمونه های این دستگاه می باشد که با استفاده از کمپرسور کار می کند. از ویژگی های این دستگاه می توان به صدای کم و استهلاک پایین آن اشاره کرد. از معایب این دستگاه نیاز به کمپرسور باد می باشد.

نحوه اتصال مینی فرز به اینورتر شبه سینوسی 1200 وات فراز

برای اتصال مینی فرز به مبدل برق شبه سینوسی ابتدا مبدل را به باتری 12V متصل نموده و سپس مینی فرز را به اینورتر متصل و آن را روشن نمایید. سپس مبادرت به راه اندازی اینورتر نمایید تا مینی فرز بصورت نرم شروع به کار نماید.

آیا اتصال اشتباه باتری باعث آسیب به فرز و یا اینورتر می گردد؟

مبدل های برق ساخت شرکت فراز الکترونیک در برابر اتصال معکوس باتری مقاوم بوده و در صورت اتصال اشتباه باتری به اینورتر، دستگاه روشن نمی شود و به اینورتر و مینی فرز هیچ آسیبی وارد نمی گردد. اگر کابل برق را اشتباه به سر باتری متصل کنید  جای نگرانی نیست چرا که هیچ اتفاقی برای اینوتر نمی افتد و فقط روشن نمی شود. بهتر است که کابل برق قرمز را با دقت بالا به ورودی + اینورتر 1200 وات خودرو فراز و گیره سوسماری قرمز را به سر باتری مثبت و کابل  مشکی را به سر منفی متصل کنید.  نکته اینکه بدنه‌ی مبدل برق خودرو فراز از آلومینیوم بوده و در نقش هیت سینک ظاهر می‌شود. در زیر نمونه تست یک مینی فرز 850 وات توسط مبدل برق 12 به 220 ولت فراز الکترونیک تحت بار  که توسط یکی از مصرف کنندها تهیه شده نمایش داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست